کد خبر: ۱۱۸۴۲۷

تمام عذرخواهی‌ها دولت

رضا صادقیان

 خبرگزاری دولت (ایرنا) با انتشار یک فایل اینفوگرافیک با عنوان «عذرخواهی‌های دولت»  از کارنامه دولت در این زمینه دفاع کرده است. البته برای خبرگزاریی که بودجه خود را از دولت می‌گیرد چندان عمل غیر طبیعی نیست، چرا که در اینجا با رسانه‌ای سروکار داریم که نقش روابط عمومی دولت را نیز عهده‌دار است. احتمالا تهیه‌کنندگان این فایل باور دارند؛ دولت برای معذرت‌خواهی از شهروندان لکنت ندارد و کارگزاران ارشد آن می‌توانند در مقابل کم‌کاری‌ها از مردم طلب پوزش کنند و همین مسئله برای دولت وقت موفقیت به حساب می‌آید.
در میان چهره‌های دولتی که از ابتدای شکل‌گیری دولت یازدهم بابت موضوعات مختلف از شهروندان معذرت‌خواهی کردند با این نام‌ها روبرو می‌شویم: حسن روحانی بابت اشکالات طرح توزیع سبد کالا، معصومه ابتکار به دلیل عدم حضور در زمان بحران گردوغبار در خوزستان، اسحاق جهانگیری که هر دو مرتبه عذرخواهی وی به دلیل نبود شغل برای بسیاری از جوانان است. نام‌هایی همچون محمدرضا نعمت‌زاده که بخاطر حرف‌هایش درباره کمپین نخریدن خودرو صفر کیلومتر، محمود حجتی دو مرتبه و با موضوع تاخیر پرداخت پول خرید تضمینی گندم، محمد اسلامی درباره تحویل ندادن مسکن مهر در موعد مشخص، محمدجواد آذری‌جهرمی برای قطع شدن اینترنت پس از گران شدن قیمت بنزین، علی ربیعی و آخرین نمونه آن به محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش ختم می‌گردد که به دلیل حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی معذرت‌خواهی کرده است.
در مجموع نه شخصیت سیاسی یازده‌ مرتبه از شهروندان به دلیل کمبودها و نامطلوب بودن شرایط در طول هشت سال دولت‌داری معذرت‌خواهی کردند. اینکه یک خبرگزاری دولتی با شعب مختلف در سراسر کشور و خارج از کشور کارنامه دو دولت را در طول هشت سال از این منظر موفق ارزیابی کند نه تنها خوشایند نیست، بلکه نشانه روشن حضور مدیران همه چیز فهم، با کمالات، با دانش خارج از تصور، اهل فن و خبره و کارآزموده است، مدیرانی که در طول دوره مدیریت خود آنقدر به کارهای خویش افتخار می‌کنند که حاضر نیستند کاستی‌ها را قبول کنند و در قبال نشدن‌ها و ناتوانی‌ها از مردم معذرت‌خواهی کنند. اما همه این عذرخواهی‌ها پس از آن اتفاق افتاد که شهروندان صدای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به گوش مسئولان وقت رساندند و سرانجام مدیران مربوطه زبان به پوزش گشودند. بی‌تردید اگر واکنش‌های سایر شهروندان درباره نحوه توزیع سبد کالا، گرانی‌ بدون منطق کالاهای اساسی، افزایش بیکاری و اعتراض کشاورزان درباره دریافت نکردن طلب خود در فضای عمومی مطرح نمی‌شد چه بسا شاهد همین اندازه معذرت‌خواهی نبودیم. مطالب درج شده در همین اینفوگرافی نشان می‌دهد مدیران ارشد چندان دغدغه کاستی‌ها،‌ نشدن‌ها، برنامه‌های نادرست، تحمیل هزینه‌های بیشتر و برهم خوردن نظم زندگی شهروندان را ندارند، در غیر اینصورت می‌بایست با کلکسیونی از معذرت‌خواهی‌ها کوتاه و بلند توسط مسئولان اجرایی روبرو می‌شدیم. مدیرانی که قرار است گره از وضعیت امروز زندگی مردم بگشایند،‌ ولی نه تنها این اتفاق رخ نمی‌دهد بلکه هر روز شاهد فربه شدن دشواره‌های سابق به بحران‌های جدید هستیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1399/7/2 -  شماره 4743
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۱۸۴۲۷

تمام عذرخواهی‌ها دولت

رضا صادقیان

 خبرگزاری دولت (ایرنا) با انتشار یک فایل اینفوگرافیک با عنوان «عذرخواهی‌های دولت»  از کارنامه دولت در این زمینه دفاع کرده است. البته برای خبرگزاریی که بودجه خود را از دولت می‌گیرد چندان عمل غیر طبیعی نیست، چرا که در اینجا با رسانه‌ای سروکار داریم که نقش روابط عمومی دولت را نیز عهده‌دار است. احتمالا تهیه‌کنندگان این فایل باور دارند؛ دولت برای معذرت‌خواهی از شهروندان لکنت ندارد و کارگزاران ارشد آن می‌توانند در مقابل کم‌کاری‌ها از مردم طلب پوزش کنند و همین مسئله برای دولت وقت موفقیت به حساب می‌آید.
در میان چهره‌های دولتی که از ابتدای شکل‌گیری دولت یازدهم بابت موضوعات مختلف از شهروندان معذرت‌خواهی کردند با این نام‌ها روبرو می‌شویم: حسن روحانی بابت اشکالات طرح توزیع سبد کالا، معصومه ابتکار به دلیل عدم حضور در زمان بحران گردوغبار در خوزستان، اسحاق جهانگیری که هر دو مرتبه عذرخواهی وی به دلیل نبود شغل برای بسیاری از جوانان است. نام‌هایی همچون محمدرضا نعمت‌زاده که بخاطر حرف‌هایش درباره کمپین نخریدن خودرو صفر کیلومتر، محمود حجتی دو مرتبه و با موضوع تاخیر پرداخت پول خرید تضمینی گندم، محمد اسلامی درباره تحویل ندادن مسکن مهر در موعد مشخص، محمدجواد آذری‌جهرمی برای قطع شدن اینترنت پس از گران شدن قیمت بنزین، علی ربیعی و آخرین نمونه آن به محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش ختم می‌گردد که به دلیل حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی معذرت‌خواهی کرده است.
در مجموع نه شخصیت سیاسی یازده‌ مرتبه از شهروندان به دلیل کمبودها و نامطلوب بودن شرایط در طول هشت سال دولت‌داری معذرت‌خواهی کردند. اینکه یک خبرگزاری دولتی با شعب مختلف در سراسر کشور و خارج از کشور کارنامه دو دولت را در طول هشت سال از این منظر موفق ارزیابی کند نه تنها خوشایند نیست، بلکه نشانه روشن حضور مدیران همه چیز فهم، با کمالات، با دانش خارج از تصور، اهل فن و خبره و کارآزموده است، مدیرانی که در طول دوره مدیریت خود آنقدر به کارهای خویش افتخار می‌کنند که حاضر نیستند کاستی‌ها را قبول کنند و در قبال نشدن‌ها و ناتوانی‌ها از مردم معذرت‌خواهی کنند. اما همه این عذرخواهی‌ها پس از آن اتفاق افتاد که شهروندان صدای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به گوش مسئولان وقت رساندند و سرانجام مدیران مربوطه زبان به پوزش گشودند. بی‌تردید اگر واکنش‌های سایر شهروندان درباره نحوه توزیع سبد کالا، گرانی‌ بدون منطق کالاهای اساسی، افزایش بیکاری و اعتراض کشاورزان درباره دریافت نکردن طلب خود در فضای عمومی مطرح نمی‌شد چه بسا شاهد همین اندازه معذرت‌خواهی نبودیم. مطالب درج شده در همین اینفوگرافی نشان می‌دهد مدیران ارشد چندان دغدغه کاستی‌ها،‌ نشدن‌ها، برنامه‌های نادرست، تحمیل هزینه‌های بیشتر و برهم خوردن نظم زندگی شهروندان را ندارند، در غیر اینصورت می‌بایست با کلکسیونی از معذرت‌خواهی‌ها کوتاه و بلند توسط مسئولان اجرایی روبرو می‌شدیم. مدیرانی که قرار است گره از وضعیت امروز زندگی مردم بگشایند،‌ ولی نه تنها این اتفاق رخ نمی‌دهد بلکه هر روز شاهد فربه شدن دشواره‌های سابق به بحران‌های جدید هستیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد