کد خبر: ۱۲۸۸۷۸

چگونه می‌شود؟

رویا خسروی

تیگو هشت پرو جدید‌ترین خودرو چینی در ایران پس از نرخ‌گذاری نجومی و عجیب و غریب مدیران‌خودرو در داخل كشور، حواشی را به وجود آورد و از فروشش جلوگیری به عمل آمد اما آنچه از تجربه گذشته و فروش خودرو به یاد داریم، در نهایت ‌همیشه تصمیمات به نفع خودروسازان و ضرر مشتریان و مردم بوده است، آیا این بار هم مثل همیشه خواهد بود؟
 محصولی که با نام تیگو هشت پرو رونمایی شد قرار است با رقم خیره‌کننده یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در نمایندگی مدیران‌خودرو فروخته شود. این رقم تعجب فعالان بازار خودرو را درپی داشته است و علت اصلی این است كه در خود چین تیگو هشت پلاس۲۰ هزار دلار قیمت دارد،‌پس چطور می‌شود كه در ایران ( با احتساب دلار ۲۸ هزار تومانی) این خودرو حدود ۶۳ هزار دلار قیمت می‌خورد؟ احتمالا حتی چینی‌ها هم باورشان نمی‌شود که ۶/۱۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر از کمپانی چری (كمپانی سازنده این خودرو كه با نامی دیگر در ایران فعالیت می‌كند!)، مردمانی پیدا شوند که تیگو ۸ پرو  را سه- چهار برابر قیمت بخرند! اما این خودرو چری در بازار کشورهای همسایه با چه قیمتی عرضه می‌شود؟در شرایطی که خودرو تیگو۸ پرو پلاس ۲۰۲۰ در بازار چین با بالاترین آپشن‌ها به قیمت ۲۵ هزار دلار عرضه می‌شود که با در نظر گرفتن دلار ۲۸ هزار تومانی قیمت آن به حدود ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد، قرار است این خودرو در کشور ۲۵۰ درصد بیشتر از قیمت واقعی آن وارد بازار شود. در این شرایط و با توجه به تمامی هزینه‌های گمرکی و... چگونه این مونتاژکار قیمت این خودرو را ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است اعلام قیمت نجومی این محصول مدیران خودرو این سئوال را مطرح می‌کند که مکانیزم قیمت گذاری این خودرو به چه شیوه‌ای بوده است که این قیمت نجومی برای آن تعیین شده است و مبنای قیمت‌گذاری خودروسازان خصوصی چیست و آیا این قیمت اعلامی مورد تایید نهاد‌های ناظر قرار گرفته است. در شرایطی که خودروسازان داخلی مانند ایران خودرو و سایپا محدودیت‌هایی در نحوه قیمت گذاری محصولات خود دارند و موضوع قیمت گذاری دستوری باعث زیان انباشه آنها شده است و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی برای تولید خودرو ملی و داخلی سازی محصولات خود داشته‌اند به چه دلیل یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در بخش مونتاژ خودرو، محصول جدید خود را به نحوه غیر منطقی قیمت گذاری می‌کند که باعث شوکه شدن مردم شود.خریداران این خودرو نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به تصویب دریافت مالیات از خودروهای گران قیمت و لوکس و اجرایی شدن آن طی چند روز آینده قبل از خرید، مالیات مربوط به این خودرور را کنار بگذارند و منتظر پیامک سازمان امور مالیاتی باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1400/11/4 -  شماره 5070
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۲۸۸۷۸

چگونه می‌شود؟

رویا خسروی

تیگو هشت پرو جدید‌ترین خودرو چینی در ایران پس از نرخ‌گذاری نجومی و عجیب و غریب مدیران‌خودرو در داخل كشور، حواشی را به وجود آورد و از فروشش جلوگیری به عمل آمد اما آنچه از تجربه گذشته و فروش خودرو به یاد داریم، در نهایت ‌همیشه تصمیمات به نفع خودروسازان و ضرر مشتریان و مردم بوده است، آیا این بار هم مثل همیشه خواهد بود؟
 محصولی که با نام تیگو هشت پرو رونمایی شد قرار است با رقم خیره‌کننده یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در نمایندگی مدیران‌خودرو فروخته شود. این رقم تعجب فعالان بازار خودرو را درپی داشته است و علت اصلی این است كه در خود چین تیگو هشت پلاس۲۰ هزار دلار قیمت دارد،‌پس چطور می‌شود كه در ایران ( با احتساب دلار ۲۸ هزار تومانی) این خودرو حدود ۶۳ هزار دلار قیمت می‌خورد؟ احتمالا حتی چینی‌ها هم باورشان نمی‌شود که ۶/۱۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر از کمپانی چری (كمپانی سازنده این خودرو كه با نامی دیگر در ایران فعالیت می‌كند!)، مردمانی پیدا شوند که تیگو ۸ پرو  را سه- چهار برابر قیمت بخرند! اما این خودرو چری در بازار کشورهای همسایه با چه قیمتی عرضه می‌شود؟در شرایطی که خودرو تیگو۸ پرو پلاس ۲۰۲۰ در بازار چین با بالاترین آپشن‌ها به قیمت ۲۵ هزار دلار عرضه می‌شود که با در نظر گرفتن دلار ۲۸ هزار تومانی قیمت آن به حدود ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد، قرار است این خودرو در کشور ۲۵۰ درصد بیشتر از قیمت واقعی آن وارد بازار شود. در این شرایط و با توجه به تمامی هزینه‌های گمرکی و... چگونه این مونتاژکار قیمت این خودرو را ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است اعلام قیمت نجومی این محصول مدیران خودرو این سئوال را مطرح می‌کند که مکانیزم قیمت گذاری این خودرو به چه شیوه‌ای بوده است که این قیمت نجومی برای آن تعیین شده است و مبنای قیمت‌گذاری خودروسازان خصوصی چیست و آیا این قیمت اعلامی مورد تایید نهاد‌های ناظر قرار گرفته است. در شرایطی که خودروسازان داخلی مانند ایران خودرو و سایپا محدودیت‌هایی در نحوه قیمت گذاری محصولات خود دارند و موضوع قیمت گذاری دستوری باعث زیان انباشه آنها شده است و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی برای تولید خودرو ملی و داخلی سازی محصولات خود داشته‌اند به چه دلیل یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در بخش مونتاژ خودرو، محصول جدید خود را به نحوه غیر منطقی قیمت گذاری می‌کند که باعث شوکه شدن مردم شود.خریداران این خودرو نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به تصویب دریافت مالیات از خودروهای گران قیمت و لوکس و اجرایی شدن آن طی چند روز آینده قبل از خرید، مالیات مربوط به این خودرور را کنار بگذارند و منتظر پیامک سازمان امور مالیاتی باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد