شهناز سجادی، به ایسنا گفت: «جریانی به ترویج و ترغیب مردان متاهل به ازدواج مجدد پرداخته؛ در حالی که این امر به فروپاشی نظام خانوادگی و افزایش طلاق و دعاوی مهریه منجر خواهد شد.» دستیار معصومه ابتکار، ضمن اشاره به پیشینه طرح موضوع چندهمسری در فضای عمومی گفت: «در اواخر دهه شصت یا اوایل دهه هفتاد، مرحوم هاشمی برای اولین بار سلسله مباحث "ازدواج موقت" را از بعد ایجابی و با هدف ترویج آن بین جوانانی که فرصت ازدواج دائم را نداشتند، در خطبههای نماز جمعه مطرح کردند، رفته رفته قبح عرفی ازدواج موقت (صیغه) و مخفیکاری نسبت به آن در فرهنگ ایرانی اسلامی کمرنگ و کمرنگتر شد.اما متاسفانه در سالهای اخیر حتی تجارتهای نامناسبی در پوشش صیغه در فضای مجازی و حقیقی شکل و شمایل کاملا قانونی و شرعی به خود گرفته و ظاهرا برخی مردان متاهل نیز از این پدیده قانونی بهرهمند میشوند.» به گفته سجادی، سکوت مراجع مسئول در برابر این مراکز و شبکههاتا آنجا پیش رفته که به عادی شدن این فرهنگ غیرایرانی و غیردینی انجامیده و اکنون نیز «چندهمسری به صورت دائم و در یک منزل، از برخی رسانهها و مراکز رسمی مورد تشویق و ترغیب قرار میگیرد.» این در حالی است که به گفته سجادی «نظام فرهنگی کشور برای ازدواج آبرومندانه دختران و پسران جوان آماده ازدواج، اقدام موثری از نظر تامین اجتماعی زوجین و حمایت اساسی برای سالهای نخست انجام نداده است.»
این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه بخشی از جامعه ایرانی دچار انحطاط فرهنگی و اعتقادی و در ابعاد قدرت، مادیات، رانت و سمتهای متعدد حرفهای، ارتشاء، اختلاس و سوءاستفاده از منابع عمومی به یک ولع و طمع سیریناپذیر شده، هشدار داد: «این روند در ابعاد روابط جنسی نیز به سمت اختلالات روانی رفته است؛ به طوری که مدتها قبل جریانی ضدفرهنگی با شعار چندهمسری یا صیغههای مکرر مخفی یا آشکار و خیانت به همسر رونمایی شده است که تاثیرات بسیار منفی بر باقیمانده مظاهر اخلاق خواهد گذاشت.»وی«فروپاشی نهاد والای خانواده» را یکی از تبعات منفی ترویج چندهمسری برای مردان دانست و گفت: «این پدیده در ابتدا برای فرزندان بدآموزی اخلاقی و جنسی به همراه دارد و ثانیا از آنجایی که زنان به عنوان همسر اول کمتر تن به این حقارت میدهند، طلاق را به ماندن در کنار شوهر هوسران و بیتعهد ترجیح میدهند و طلاق که به عنوان آسیب اجتماعی و فردی اتفاق میافتد، خود تبعات منفی در جامعه و برای فرزندان به همراه دارد. در این حالت مرد نیز با مطالبه مهریه و طلاق از سوی زوجه اول روبرو شده و گرفتاریهای قضایی و اداری و آبروریزی اجتماعی، او را از زیادهخواهی جنسی پشیمان میکند.» سجادی عاملان ترویج چندهمسری را به تلاش برای مشروعیتبخشی به خوشگذرانی برخی مردان متهم کرد که توجهی به بروز و ظهور انواع آسیبهای اجتماعی و قربانیان اصلی این پروژه ضدفرهنگییعنی زنان و کودکان ندارند. به گفته سجادی، بهانه ایجاد فرصت برای دختران ازدواجنکرده از طریق پدیده چندهمسری متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی نیستو «دختران شریف و تحصیلکرده و نیز خانوادههای آبرومند، بازیچه افکار بیمارگونه نخواهند شد.» وی همچنین "برخی انواع صیغه را تنها موجب لهشدن کرامت انسانی زنان نیازمند نان توسط مردان متاهل پولدار" توصیف کرد و گفت: «یقینا اگر زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار مورد حمایت تامین اجتماعی از سوی دولتها قرار گیرند کمتر زنی به شرف خود چوب حراج میزند.» سجادی در پایان گفت: «اما دریغ که به جای انجام این وظیفه، اینک جریانی سودای حضور زنان را در حرامسراهای خانگی در خیال خود میپروراند.»