کد خبر: ۱۱۴۲۳۲
بررسی دلایل صف‌های طولانی خودروها در جایگاه‌های سوخت استان؛

اعتراض رانندگان کامیون در خوزستان

گروه دیار کارون: حدود ۴ سال است که نرخ کرایه نفت‌کش‌ها تغییری نکرده و این در حالی است که قیمت سوخت، حق بیمه رانندگان، قیمت وسایل یدکی و تورم بازار به طور مداوم در حال افزایش است و رانندگان کرایه‌های خود را به نرخ ۵ سال گذشته دریافت می‌کنند.

از طرفی ورود برخی واسطه‌ها به این صنف در قالب مجریان طرح برند سعی در متولی شدن نرخ کرایه‌ها و خارج کردن آن از مدیریت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هستند که عملا‌ً اتخاذ این تصمیم به کاهش نقدینگی، تعطیلی پمپ‌های بنزین و شکل‌گیری واسطه‌های دیگری برای افزایش قیمت سوخت می‌انجامد.
به گزارش فارس، یکی از اعتراضات عمده رانندگان نفت‌کش به اجرای ‌طرح برند‌ در استان خوزستان است اما مدیر شرکت پخش فرآورده‌ها این موضوع را رد می‌کند سؤال اینجاست آیا لابی جدیدی برای تهیه سوخت استان از استان‌های دیگر توسط وزارت نفت در حال شکل‌گیری است.
 چند روزی است که کامیون داران در اعتراض به پایین بودن کرایه‌های حمل‌ونقل خود جاده‌های برون‌شهری را خلوت و نفتکش‌ها، جایگاه‌های سوخت درون برخی از شهرهای استان را با صف‌های طولانی خودروها مواجه کرده‌اند. مسئله از این‌ قرار است که کم بودن نرخ کرایه‌ کامیون داران و نفتکش‌ها‌ با توجه به تورم موجود، افزایش حق بیمه رانندگان و افزایش قیمت لوازم‌یدکی اعتراضات این صنف را به دنبال داشت تا از طریق تجمع شاید بتوانند به آنچه معتقدند، حق آن‌ها است، برسند.
* شرکت پخش کرایه ما در جیب می‌گذارد
عضو انجمن نفتکش‌داران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در این رابطه اظهار کرد: حدود ۸ تا ۱۰ سال است که هیچ افزایش کرایه‌ای از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صورت نگرفته است.
یاسین دلفی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مدعی است کرایه‌های ما را از طریق پرداخت یارانه سوخت پرداخت می‌کند تا نرخ سوخت افزایش پیدا نکند.
وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌ها تمام کرایه‌های ما را از جایگاه داران می‌گیرد، می‌گوید: شرکت پخش فرآورده‌ها کرایه‌های نفتکش‌ها را در جیب خود گذاشته و حاضر به پرداخت آنها به نفتکش‌ها نیست. دلفی عنوان می‌‌کند: جایگاه دار هر چه فروش می‌کند باید به میزان ۶۰ هزار لیتر حساب خود را شارژ مالی کند و ظرف ۴۸ ساعت کرایه و پول سوخت را به‌حساب شرکت نفت واریز کند، چنانچه ۲ تا ۳ ماه به‌موقع واریز نکند امتیازش واگذار می‌شود.
وی با اشاره به حسابگری شرکت پخش در دریافت هزینه‌های خود، بیان می‌کند: قبل از انتقال سوخت از مخازن نفت به جایگاه‌داران شرکت پخش فرآورده‌ها پیشاپیش هزینه سوخت را از جایگاه دار گرفته و سپس اجازه حمل آن را می‌دهد.
* گروگان گرفتن حقوق رانندگان
دلفی با تأکید بر عقب افتادن کرایه‌های نفتکش‌ها ظرف چند ماه گذشته، می‌گوید: خردادماه امسال موفق به دریافت حقوق اسفندماه سال گذشته شدیم، چراکه متولیان شرکت پخش فرآورده‌ها معتقد هستند هزینه‌ محموله‌های نفت گران است و حقوق راننده نفت‌کش را گروگان می‌‌گیرند تا صاحب نفت‌کش سوخت را جای دیگر نفروشد.
وی بابیان اینکه نرخ کرایه‌های ما تغییر نکرده، بیان می‌کند: تورم سبب افزایش هزینه‌های ما شده است و معیشت ما را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
دلفی با اشاره به افزایش قیمت لاستیک، می‌افزاید: قیمت لاستیک از یک‌میلیون و ۸۰۰ به ۳ میلیون و ۸۰۰ رسیده و کارایی آنها زیر ۵۰ درصد است به همین دلیل کسی توانایی خرید لاستیک جدید ندارد.
* بازنشسته‌های نفت مجری ‌طرح برند‌
این راننده نفت‌کش با انتقاد از اجرایی شدن ‌طرح برند‌، عنوان می‌کند: بازنشسته‌های نفت دندان ‌گرد کردند که بر روی درآمد‌های ما مسلط شوند و خود به‌جای شرکت پخش اعلام بار کرده و نرخ کرایه‌ها را تعیین کنند. دلفی افرادی که به‌واسطه ‌طرح برند‌ به دنبال تسلط برصنف نفتکش‌ها هستند را به ‌مافیای نفت‌ توصیف می‌کند و می‌افزاید: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفت که از بستگان وزیر نفت است پس از یک هفته از تصدی مسئولیت شرکت پخش استارت طرح برند‌ را زد.
وی بیان می‌کند: نرخ کرایه جابه‌جایی یک محموله نفت از کیلومتر ۷ جاده اندیمشک تا اهواز بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است اما با اجرایی شدن ‌طرح برند‌ نرخ کرایه بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.
* عدم افزایش کرایه از سال ۹۳
عضو انجمن صنف جایگاه داران خوزستان نیز با بیان اینکه جایگاه داران از اول فروردین تاکنون کارمزد خود را از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دریافت نکردند، اظهار کرد: البته این مشکل از مهرماه سال گذشته آغاز شد و شرکت پخش یک ماه به یک ماه کارمزد را پرداخت نکرد.
حجت‌اله شمس در رابطه با اعتراضات رانندگان نفتکش‌ها گفت: کرایه نفتکش‌ها از سال ۹۳ تاکنون افزایش پیدا نکرد علاوه بر این بحث طرح برند که مطرح شد گفته می‌شود در این طرح هیچ تضمینی در پرداخت کرایه به کامیون دار مشخص نشده است. وی با اشاره به نارضایتی رانندگان نفت‌کش اندیمشکی مبنی بر اعتراض به طرح برند‌ و عدم افزایش نرخ کرایه بیان کرد: در حاضر دو جایگاه سوخت زیر نظر ‌طرح برند‌ رفتند. که آن‌هم در حد پر کردن فرم طرح برند است. این جایگاه دار اندیمشکی گفت: تعدیل مربوط به افزایش ۱۰ درصد کارمزد سال گذشته نیز هنوز به‌حساب ما واریز نشده است.
از نظر نعمت نجفی مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان نیز اما همه‌چیز آرام است و با رد اعتصاب نفت‌کش‌ها مبنی بر عدم حمل نفت از انبار به جایگاه‌های سوخت، اظهار می‌کند: حدود ۱۱۰ نفت‌کش از انبار نظامیه به جایگاه‌های مختلف سوخت حمل کردند.
وی مدعی است: کامیون داران بهبهانی برای رانندگان نفت‌کش مشکل ایجاد کرده و با بستن راه بر روی آن‌ها مبنی بر اینکه به جمع اعتراض ما ملحق شوید حتی شیشه‌های ماشین‌های آن‌ها را شکسته‌اند. مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان با بیان اینکه ما تابع وزارت نفت هستیم و مشکلات ما حل‌شده، افزود: در شیبان نیز کامیون داران ۳۰ نفت‌کش ما را متوقف و در غیزانیه شیشه‌های ۲ نفت‌کش را شکستند. نجفی بیان کرد: از طریق کانال صنفی و سازمان برنامه‌وبودجه کشور در حال پیگیری مشکلات رانندگان نفت‌کش‌ها هستیم ولی تاکنون چیزی عملی نشده است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1397/3/6 -  شماره 4218
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۱۴۲۳۲
بررسی دلایل صف‌های طولانی خودروها در جایگاه‌های سوخت استان؛

اعتراض رانندگان کامیون در خوزستان

گروه دیار کارون: حدود ۴ سال است که نرخ کرایه نفت‌کش‌ها تغییری نکرده و این در حالی است که قیمت سوخت، حق بیمه رانندگان، قیمت وسایل یدکی و تورم بازار به طور مداوم در حال افزایش است و رانندگان کرایه‌های خود را به نرخ ۵ سال گذشته دریافت می‌کنند.

از طرفی ورود برخی واسطه‌ها به این صنف در قالب مجریان طرح برند سعی در متولی شدن نرخ کرایه‌ها و خارج کردن آن از مدیریت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هستند که عملا‌ً اتخاذ این تصمیم به کاهش نقدینگی، تعطیلی پمپ‌های بنزین و شکل‌گیری واسطه‌های دیگری برای افزایش قیمت سوخت می‌انجامد.
به گزارش فارس، یکی از اعتراضات عمده رانندگان نفت‌کش به اجرای ‌طرح برند‌ در استان خوزستان است اما مدیر شرکت پخش فرآورده‌ها این موضوع را رد می‌کند سؤال اینجاست آیا لابی جدیدی برای تهیه سوخت استان از استان‌های دیگر توسط وزارت نفت در حال شکل‌گیری است.
 چند روزی است که کامیون داران در اعتراض به پایین بودن کرایه‌های حمل‌ونقل خود جاده‌های برون‌شهری را خلوت و نفتکش‌ها، جایگاه‌های سوخت درون برخی از شهرهای استان را با صف‌های طولانی خودروها مواجه کرده‌اند. مسئله از این‌ قرار است که کم بودن نرخ کرایه‌ کامیون داران و نفتکش‌ها‌ با توجه به تورم موجود، افزایش حق بیمه رانندگان و افزایش قیمت لوازم‌یدکی اعتراضات این صنف را به دنبال داشت تا از طریق تجمع شاید بتوانند به آنچه معتقدند، حق آن‌ها است، برسند.
* شرکت پخش کرایه ما در جیب می‌گذارد
عضو انجمن نفتکش‌داران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در این رابطه اظهار کرد: حدود ۸ تا ۱۰ سال است که هیچ افزایش کرایه‌ای از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صورت نگرفته است.
یاسین دلفی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مدعی است کرایه‌های ما را از طریق پرداخت یارانه سوخت پرداخت می‌کند تا نرخ سوخت افزایش پیدا نکند.
وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌ها تمام کرایه‌های ما را از جایگاه داران می‌گیرد، می‌گوید: شرکت پخش فرآورده‌ها کرایه‌های نفتکش‌ها را در جیب خود گذاشته و حاضر به پرداخت آنها به نفتکش‌ها نیست. دلفی عنوان می‌‌کند: جایگاه دار هر چه فروش می‌کند باید به میزان ۶۰ هزار لیتر حساب خود را شارژ مالی کند و ظرف ۴۸ ساعت کرایه و پول سوخت را به‌حساب شرکت نفت واریز کند، چنانچه ۲ تا ۳ ماه به‌موقع واریز نکند امتیازش واگذار می‌شود.
وی با اشاره به حسابگری شرکت پخش در دریافت هزینه‌های خود، بیان می‌کند: قبل از انتقال سوخت از مخازن نفت به جایگاه‌داران شرکت پخش فرآورده‌ها پیشاپیش هزینه سوخت را از جایگاه دار گرفته و سپس اجازه حمل آن را می‌دهد.
* گروگان گرفتن حقوق رانندگان
دلفی با تأکید بر عقب افتادن کرایه‌های نفتکش‌ها ظرف چند ماه گذشته، می‌گوید: خردادماه امسال موفق به دریافت حقوق اسفندماه سال گذشته شدیم، چراکه متولیان شرکت پخش فرآورده‌ها معتقد هستند هزینه‌ محموله‌های نفت گران است و حقوق راننده نفت‌کش را گروگان می‌‌گیرند تا صاحب نفت‌کش سوخت را جای دیگر نفروشد.
وی بابیان اینکه نرخ کرایه‌های ما تغییر نکرده، بیان می‌کند: تورم سبب افزایش هزینه‌های ما شده است و معیشت ما را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
دلفی با اشاره به افزایش قیمت لاستیک، می‌افزاید: قیمت لاستیک از یک‌میلیون و ۸۰۰ به ۳ میلیون و ۸۰۰ رسیده و کارایی آنها زیر ۵۰ درصد است به همین دلیل کسی توانایی خرید لاستیک جدید ندارد.
* بازنشسته‌های نفت مجری ‌طرح برند‌
این راننده نفت‌کش با انتقاد از اجرایی شدن ‌طرح برند‌، عنوان می‌کند: بازنشسته‌های نفت دندان ‌گرد کردند که بر روی درآمد‌های ما مسلط شوند و خود به‌جای شرکت پخش اعلام بار کرده و نرخ کرایه‌ها را تعیین کنند. دلفی افرادی که به‌واسطه ‌طرح برند‌ به دنبال تسلط برصنف نفتکش‌ها هستند را به ‌مافیای نفت‌ توصیف می‌کند و می‌افزاید: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفت که از بستگان وزیر نفت است پس از یک هفته از تصدی مسئولیت شرکت پخش استارت طرح برند‌ را زد.
وی بیان می‌کند: نرخ کرایه جابه‌جایی یک محموله نفت از کیلومتر ۷ جاده اندیمشک تا اهواز بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است اما با اجرایی شدن ‌طرح برند‌ نرخ کرایه بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.
* عدم افزایش کرایه از سال ۹۳
عضو انجمن صنف جایگاه داران خوزستان نیز با بیان اینکه جایگاه داران از اول فروردین تاکنون کارمزد خود را از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دریافت نکردند، اظهار کرد: البته این مشکل از مهرماه سال گذشته آغاز شد و شرکت پخش یک ماه به یک ماه کارمزد را پرداخت نکرد.
حجت‌اله شمس در رابطه با اعتراضات رانندگان نفتکش‌ها گفت: کرایه نفتکش‌ها از سال ۹۳ تاکنون افزایش پیدا نکرد علاوه بر این بحث طرح برند که مطرح شد گفته می‌شود در این طرح هیچ تضمینی در پرداخت کرایه به کامیون دار مشخص نشده است. وی با اشاره به نارضایتی رانندگان نفت‌کش اندیمشکی مبنی بر اعتراض به طرح برند‌ و عدم افزایش نرخ کرایه بیان کرد: در حاضر دو جایگاه سوخت زیر نظر ‌طرح برند‌ رفتند. که آن‌هم در حد پر کردن فرم طرح برند است. این جایگاه دار اندیمشکی گفت: تعدیل مربوط به افزایش ۱۰ درصد کارمزد سال گذشته نیز هنوز به‌حساب ما واریز نشده است.
از نظر نعمت نجفی مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان نیز اما همه‌چیز آرام است و با رد اعتصاب نفت‌کش‌ها مبنی بر عدم حمل نفت از انبار به جایگاه‌های سوخت، اظهار می‌کند: حدود ۱۱۰ نفت‌کش از انبار نظامیه به جایگاه‌های مختلف سوخت حمل کردند.
وی مدعی است: کامیون داران بهبهانی برای رانندگان نفت‌کش مشکل ایجاد کرده و با بستن راه بر روی آن‌ها مبنی بر اینکه به جمع اعتراض ما ملحق شوید حتی شیشه‌های ماشین‌های آن‌ها را شکسته‌اند. مدیرکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان با بیان اینکه ما تابع وزارت نفت هستیم و مشکلات ما حل‌شده، افزود: در شیبان نیز کامیون داران ۳۰ نفت‌کش ما را متوقف و در غیزانیه شیشه‌های ۲ نفت‌کش را شکستند. نجفی بیان کرد: از طریق کانال صنفی و سازمان برنامه‌وبودجه کشور در حال پیگیری مشکلات رانندگان نفت‌کش‌ها هستیم ولی تاکنون چیزی عملی نشده است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد