کد خبر: ۱۱۵۷۵۱
سمند ۷۲ میلیون و ساینا ۶۴ میلیون تومان شد

سرگردانی مشتریان در آشفته‌بازار خودرو

قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با چنان افزایشی مواجه شده است که وقتی به رقم‌های اعلامی از سوی فروشندگان نگاه کنید تغییر قیمت‌ها در یک هفته اخیر را واقعا باور نمی‌کنید.

متاسفانه حمایت‌های دولتی، فقط به سود خودروسازان و البته دلالان تمام شده و بازار خودرو همچنان آشفته است و قیمت‌های عجیب و غریب آن، بسیاری از مصرف‌کنندگان واقعی و خریداران خودرو را متعجب کرده است. به این معنا که طی روزهای گذشته و البته مطابق با طبیعت هر ساله که قیمت خودرو در هفته‌های منتهی به پایان سال رو به افزایش می‌گذارد و افزایش تقاضا، بالا رفتن قیمت را رقم می‌زند، این روزها نیز قیمت خودرو علیرغم وعده‌های متعدد مسئولان و خودروسازان سیر صعودی به خود گرفته است. البته سال‌های گذشته، نظارت در بازار وجود داشت و خودروسازان نیز با افزایش عرضه تلاش می‌کردند تا قیمت را در بازار کنترل کنند. اما امسال، علیرغم افزایش رسمی قیمت خودرو در بازار و وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کنترل حاشیه بازار قیمتی انواع خودروهای تولید داخلی، قیمت انواع خودرو هر روز رکورد و شگفتی تازه‌ای را به ثبت می‌رساند.
هم اکنون وضعیت به گونه‌ای شده است که به گفته رئیس اتحادیه خودروی تهران شاهد یک نوع هرج و مرج در بازار خودرو هستیم و قیمت‌های اعلامی به هیچ عنوان واقعی نیستند. سعید موتمنی رئیس اتحادیه خودروی تهران در گفت و‌گو با عصر ایران در پاسخ به پرسشی در زمینه علت افزایش بی ربط قیمت خودروهای داخلی در بازار به رغم عدم افزایش قیمت ارز و یا موارد دیگر گفت: هر کالایی باید متناسب با عرضه و تقاضا بررسی شود و یکی از دلایل اینگونه افزایش غیر منطقی را می‌توان ناشی از عدم تزریق خودرو به بازار دانست. وی در توضیح این موضوع گفت: وقتی شرکت‌های تولید کننده قیمت‌های حاشیه بازار خود را طی یک ماه ۳ بار تغییر می‌دهد و همزمان با این تغییر هیچگونه خودرویی نیز به بازار عرضه نمی‌شود نتیجه می‌شود افزایش قیمت در بازار. وی ادامه داد: به طور مثال قیمت پراید در مرحله اول از سوی شرکت ۳۶ میلیون تومان و در ادامه ۴۱. ۵ میلیون تومان اعلام می‌شود؛ حال اگر هم زمان با این افزایش قیمت، خودرو نیز به بازار عرضه شود می‌توان شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم ولی متاسفانه فقط قیمت بالا اعلام می‌شود ولی از عرضه آن به بازار خبری نیست و لذا نتیجه می‌شود افزایش قیمت خودرو در بازار.  وی با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی در ۱ هفته گذشته بین ۶ تا ۲۸ میلیون تومان در بازار افزایش داشته است از نهاد‌های نظارتی درخواست کرد تا برای ساماندهی این وضعیت ورود پیدا کنند. به گفته موتمنی هم اکنون بازار در شرایط کاملا رکود بود و این قیمت‌های فقط از سوی واسطه‌ها اعلام می‌شود اما شاهد خرید و فروشی نیستیم. هم اکنون وضعیت قیمت‌های خودرو در بازار ساعتی شده و دلالان هر ساعت قیمت‌های جدیدی که هیچگونه تناسبی با خودرو ندارد را اعلام می‌کنند.
حاشیه قیمت چند ده میلیون تومانی خودروها در بازار
هم اکنون هر دستگاه سمند ال ایکس در نمایندگی خودروسازان ۴۳ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان و در بازار ۷۲ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵SLX در نمایندگی ۴۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان و در بازار ۷۵ میلیون تومان، هر دستگاه پژو پارس اتوماتیک در نمایندگی ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در بازار ۱۰۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک در نمایندگی ۸۵ میلیون تومان و در بازار ۱۱۷ میلیون تومان است. همچنین قیمت هر دستگاه دانگ فنگ رینگ آلومینیومی در نمایندگی ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بازار ۱۰۰ میلیون، سوزوکی ویتارا اتوماتیک در نمایندگی ۲۵۱ میلیون تومان و در بازار ۳۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ GLX در نمایندگی ۴۲ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان و در بازار ۶۹ میلیون تومان، پیکاب دوکابین فوتون در نمایندگی ۱۶۳ میلیون تومان و در بازار ۲۱۵ میلیون تومان است. هر دستگاه پژو پارس ال ایکس در بازار ۹۹ میلیون و هر دستگاه رنو کپچر در بازار ۳۰۰ میلیون است در حالیکه این دو خودرو در نمایندگی‌ها عرضه نمی‌شوند، همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو در نمایندگی ۴۷ میلیون و در بازار ۷۱ میلیون تومان است. هر دستگاه پژو پارس در نمایندگی ۵۳ میلیون و در بازار ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در نمایندگی ۴۵ میلیون و در بازار ۷۲ میلیون تومان، رنو تندرپیکاب در نمایندگی ۸۰ میلیون و در بازار ۸۷ میلیون تومان است. همچنین سمند سورن و وسمند سورن توربو نیز دیگر در نمایندگی‌ها عرضه نمی‌شود ولی قیمت آنها به‌ترتیب در بازار ۸۵ میلیون و ۹۵ میلیون تومان است. قیمت هر دستگاه دنا پلاس در بازار ۱۲۰ میلیون تومان است که در نمایندگی عرضه نمی‌شود؛ ضمن اینکه هر دستگاه دنا پلاس توربو نیز در بازار ۱۳۴ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین هر دستگاه قیمت پراید ۱۳۱‌ای ایکس در نمایندگی ۳۳ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و در بازار ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید۱۵۱ اس ال در نمایندگی ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲‌ای ایکس در نمایندگی ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تیبا اس ال در نمایندگی ۳۹ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان و در بازار ۴۶ میلیون تومان است، ضمن اینکه ساینا دنده‌ای با توقف فروش مواجه شده که در بازار قیمت آن به ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت هر دستگاه کوئیک در نمایندگی ۶۹ میلیون تومان و در بازار ۷۴ میلیون تومان و ساینا اتومات نیز در نمایندگی ۶۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان و در بازار ۶۴ میلیون تومان است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1397/11/28 -  شماره 4387
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۱۵۷۵۱
سمند ۷۲ میلیون و ساینا ۶۴ میلیون تومان شد

سرگردانی مشتریان در آشفته‌بازار خودرو

قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با چنان افزایشی مواجه شده است که وقتی به رقم‌های اعلامی از سوی فروشندگان نگاه کنید تغییر قیمت‌ها در یک هفته اخیر را واقعا باور نمی‌کنید.

متاسفانه حمایت‌های دولتی، فقط به سود خودروسازان و البته دلالان تمام شده و بازار خودرو همچنان آشفته است و قیمت‌های عجیب و غریب آن، بسیاری از مصرف‌کنندگان واقعی و خریداران خودرو را متعجب کرده است. به این معنا که طی روزهای گذشته و البته مطابق با طبیعت هر ساله که قیمت خودرو در هفته‌های منتهی به پایان سال رو به افزایش می‌گذارد و افزایش تقاضا، بالا رفتن قیمت را رقم می‌زند، این روزها نیز قیمت خودرو علیرغم وعده‌های متعدد مسئولان و خودروسازان سیر صعودی به خود گرفته است. البته سال‌های گذشته، نظارت در بازار وجود داشت و خودروسازان نیز با افزایش عرضه تلاش می‌کردند تا قیمت را در بازار کنترل کنند. اما امسال، علیرغم افزایش رسمی قیمت خودرو در بازار و وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کنترل حاشیه بازار قیمتی انواع خودروهای تولید داخلی، قیمت انواع خودرو هر روز رکورد و شگفتی تازه‌ای را به ثبت می‌رساند.
هم اکنون وضعیت به گونه‌ای شده است که به گفته رئیس اتحادیه خودروی تهران شاهد یک نوع هرج و مرج در بازار خودرو هستیم و قیمت‌های اعلامی به هیچ عنوان واقعی نیستند. سعید موتمنی رئیس اتحادیه خودروی تهران در گفت و‌گو با عصر ایران در پاسخ به پرسشی در زمینه علت افزایش بی ربط قیمت خودروهای داخلی در بازار به رغم عدم افزایش قیمت ارز و یا موارد دیگر گفت: هر کالایی باید متناسب با عرضه و تقاضا بررسی شود و یکی از دلایل اینگونه افزایش غیر منطقی را می‌توان ناشی از عدم تزریق خودرو به بازار دانست. وی در توضیح این موضوع گفت: وقتی شرکت‌های تولید کننده قیمت‌های حاشیه بازار خود را طی یک ماه ۳ بار تغییر می‌دهد و همزمان با این تغییر هیچگونه خودرویی نیز به بازار عرضه نمی‌شود نتیجه می‌شود افزایش قیمت در بازار. وی ادامه داد: به طور مثال قیمت پراید در مرحله اول از سوی شرکت ۳۶ میلیون تومان و در ادامه ۴۱. ۵ میلیون تومان اعلام می‌شود؛ حال اگر هم زمان با این افزایش قیمت، خودرو نیز به بازار عرضه شود می‌توان شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم ولی متاسفانه فقط قیمت بالا اعلام می‌شود ولی از عرضه آن به بازار خبری نیست و لذا نتیجه می‌شود افزایش قیمت خودرو در بازار.  وی با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی در ۱ هفته گذشته بین ۶ تا ۲۸ میلیون تومان در بازار افزایش داشته است از نهاد‌های نظارتی درخواست کرد تا برای ساماندهی این وضعیت ورود پیدا کنند. به گفته موتمنی هم اکنون بازار در شرایط کاملا رکود بود و این قیمت‌های فقط از سوی واسطه‌ها اعلام می‌شود اما شاهد خرید و فروشی نیستیم. هم اکنون وضعیت قیمت‌های خودرو در بازار ساعتی شده و دلالان هر ساعت قیمت‌های جدیدی که هیچگونه تناسبی با خودرو ندارد را اعلام می‌کنند.
حاشیه قیمت چند ده میلیون تومانی خودروها در بازار
هم اکنون هر دستگاه سمند ال ایکس در نمایندگی خودروسازان ۴۳ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان و در بازار ۷۲ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵SLX در نمایندگی ۴۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان و در بازار ۷۵ میلیون تومان، هر دستگاه پژو پارس اتوماتیک در نمایندگی ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در بازار ۱۰۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک در نمایندگی ۸۵ میلیون تومان و در بازار ۱۱۷ میلیون تومان است. همچنین قیمت هر دستگاه دانگ فنگ رینگ آلومینیومی در نمایندگی ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بازار ۱۰۰ میلیون، سوزوکی ویتارا اتوماتیک در نمایندگی ۲۵۱ میلیون تومان و در بازار ۳۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ GLX در نمایندگی ۴۲ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان و در بازار ۶۹ میلیون تومان، پیکاب دوکابین فوتون در نمایندگی ۱۶۳ میلیون تومان و در بازار ۲۱۵ میلیون تومان است. هر دستگاه پژو پارس ال ایکس در بازار ۹۹ میلیون و هر دستگاه رنو کپچر در بازار ۳۰۰ میلیون است در حالیکه این دو خودرو در نمایندگی‌ها عرضه نمی‌شوند، همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو در نمایندگی ۴۷ میلیون و در بازار ۷۱ میلیون تومان است. هر دستگاه پژو پارس در نمایندگی ۵۳ میلیون و در بازار ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در نمایندگی ۴۵ میلیون و در بازار ۷۲ میلیون تومان، رنو تندرپیکاب در نمایندگی ۸۰ میلیون و در بازار ۸۷ میلیون تومان است. همچنین سمند سورن و وسمند سورن توربو نیز دیگر در نمایندگی‌ها عرضه نمی‌شود ولی قیمت آنها به‌ترتیب در بازار ۸۵ میلیون و ۹۵ میلیون تومان است. قیمت هر دستگاه دنا پلاس در بازار ۱۲۰ میلیون تومان است که در نمایندگی عرضه نمی‌شود؛ ضمن اینکه هر دستگاه دنا پلاس توربو نیز در بازار ۱۳۴ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین هر دستگاه قیمت پراید ۱۳۱‌ای ایکس در نمایندگی ۳۳ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و در بازار ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید۱۵۱ اس ال در نمایندگی ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲‌ای ایکس در نمایندگی ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تیبا اس ال در نمایندگی ۳۹ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان و در بازار ۴۶ میلیون تومان است، ضمن اینکه ساینا دنده‌ای با توقف فروش مواجه شده که در بازار قیمت آن به ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت هر دستگاه کوئیک در نمایندگی ۶۹ میلیون تومان و در بازار ۷۴ میلیون تومان و ساینا اتومات نیز در نمایندگی ۶۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان و در بازار ۶۴ میلیون تومان است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد