عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۱۷۱۳۹

در ناآرامی‌های اخیر شهروندانی بی گناه جان خود را از دست دادند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکیدکرد: توجه و رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده در حوادث اخیر باید در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در خصوص نا آرامی‌های اخیر بیان کرد: ما این سخنان امیر المومنین را در رهنمود الهام بخش رهبری چه زیبا می‌بینیم. ایشان تاکید کردند شهروندان عادی که بدون داشتن نقشی در اعتراضات و اغتشاشات اخیر جان باختند در حکم شهید محسوب شوند این یک اندیشه انقلابی و تمدن ساز است. دنیا بداند انقلاب اینگونه به ملت و جامعه نگاه می‌کند، خانواده آنان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرد. وی افزود: رهبری تاکید کردند در خصوص قربانی‌هایی که به هر نحو جان خود را از دست داده اند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده آنان در دستور کار قرار گیرد. امت حزب اله و پایگاه‌های بسیج و مردمی انقلاب باید پیشگام اجرای این رهنمود الهام بخش باشند. توجه و رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث اخیر باید در اولویت قرار گیرد.از دولت و نمایندگان مجلس می‌خواهم رهنمود رهبری را در دستور قرار داده و با تحمل سختی درآمد‌های نفتی را در بالاترین سطح ممکن از بودجه سالیانه کنار بگذارند، قطعا ما بر مشکلات فائق می‌شویم.

 

رئیس قوه قضائیه: رفراندوم پیشکش، مردم را در جریان طرح‌ها قرار بدهید

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام به رأی مردم باور داشت، گفت:  ما می‌گوییم رفراندوم پیشکش، ولی در مورد تصمیماتی که مردم در آن نقش دارند، مهم هستند و باید از آن اطلاع داشته باشند، آن‌ها را در جریان قرار بدهید.
 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی  تصریح کرد: با توجه به امر به معروف و نهی از منکر، همه مردم باید احساس مسئولیت کنند و یکی از شاخص‌های اجرای عدالت نیز همین موضوع است؛ امروز خانواده شهید و ایثارگر، دانشجو، استاد دانشگاه، طلبه و ... مسائل جامعه را می‌بینند و مجموعه این مسائل این ضرورت را که باید در جامعه نسبت به درد‌ها دغدغه‌مند باشیم، ایجاد کرده است. در جامعه‌ای که روح امر به معروف و نهی از منکر نباشد، آن جامعه مرده است و فردی که نسبت به اطرافش بی‌تفاوت باشد، به گواه اسلام مرده است. وی با بیان اینکه نگاه امام به مردم نگاه تشریفاتی نبود و اگر می‌گفت: میزان رأی ملت است، به این موضوع باور داشت، افزود: ما می‌گوییم که رفراندوم پیشکش، ولی در مورد تصمیماتی که مردم در آن نقش دارند، مهم هستند و باید از آن اطلاع داشته باشند، آن‌ها را در جریان قرار دهید؛ مهم‌ترین کار‌های این کشور در پرتو حضور مردم و نقش اساسی آن‌ها بوده است. رئیسی گفت: به عنوان یک مسئول این همه اظهار لطفی را که به دستگاه قضا می‌شود پشتوانه عظیمی برای این دستگاه می‌دانم، امروز مردم اعلام حمایت و آمادگی می‌کنند که از این پشتوانه عظیم باید استفاده شود.نقش دستگاه قضایی، نظارت است و اگر کار‌ها به روال خودش انجام شود، نوبت کمتر به ما می‌رسد. وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات اگر فعال شود، بسیاری از مسائل را حل می‌کند و یکی از ضرورت‌هایی است که با قوت آن را دنبال خواهیم کرد و همه بخش‌ها موظف هستند که دستور رهبری را پیگیری کنند، به این اغتشاشات هم که برمی‌خوریم، بیشتر با اهمیت نقش آن آشنا می‌شویم.رئیسی گفت: صداقت، کرامت و خدمت به مردم در دستگاه قضایی باید شاخص‌های این مجموعه باشد و همه باید اینگونه ببینند؛ کسانی که امروز در جایگاه حفظ قانون مرتکب جرم و خیانت شوند، حتماً باید به صورت مضاعف مجازات شوند.رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: عَلَمی که رهبری در موضوع مبارزه با ناهنجاری و فساد برداشته‌اند، یکی از راهبرد‌های نظام اسلامی است و به عنوان یک سرباز در دستگاه قضایی باید به همراه همکاران هم در اصلاح قوانین دولت و هم در قانونگذاری در قوه مقننه و هم برخورد با متخلفان در قوه قضائیه جدی برخورد کنیم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۸/۹/۱۶ -  شماره 4564
جستجو
جستجو
بالای صفحه