عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۱۴۹۲۴
جهانگیری: راهکار مسائل اقتصادی، سیاسی است

تحولات بزرگ از دل شرایط دشوار بیرون می‌آید

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه به هر میزانی که امید مردم به آینده را افزایش دهیم، دوره شرایط سخت امروز کاهش می‌یابد، اظهار کرد: اگر در زمینه افزایش امید مردم به آینده به خوبی عمل کنیم، شرایط سخت در همین سال ۹۷ پایان می‌یابد.

اسحاق جهانگیری در نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با تاکید بر اینکه کشور در مقطع خاصی قرار گرفته و دست نیاز همه جامعه به سمت‌ دانشگاه‌ها دراز است، اظهار کرد: امروز کشور در شرایط خطیر و دشواری قرار دارد البته این به معنای آن نیست که همه عوامل موجود تهدید هستند بلکه به آن معناست که می‌توان در همین شرایط سخت نیز فرصت‌های خوبی ایجاد و از آنها استفاده کرد. وی با بیان اینکه بعد از هر مشکلاتی آسانی نیز به دنبال خواهد آمد، خاطرنشان کرد: ما به وعده‌ای که خدای متعال در این زمینه داده، اعتقاد داریم این شرایط نیز نیازمند حرکت کردن با دقت است. تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که تحولات بزرگ از دل شرایط دشوار بیرون می‌آید.
جهانگیری با اشاره به وظایف و رسالت‌های دانشگاهیان در شرایط سخت کشور اظهار کرد: در این شرایط دانشگاهیان و نخبگان مورد توجه جامعه قرار می‌گیرند و این انتظار وجود دارد که آن‌ها با اتخاذ راهکارهایی شرایط را برای برون‌رفت کشور از مشکلات ایجاد کنند. وی با تأکید بر اینکه اگر به دنبال توسعه همه جانبه و پایدار هستیم باید بدانیم که محور این توسعه، توسعه درون‌زا است، خاطر نشان کرد: در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، مهمترین و اصلی‌ترین نقطه کانونی توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور است، بنابراین در مقطع فعلی توسعه ملی و توسعه درون‌زا، مهم‌ترین موضوع مورد توجه کشور است و در این توسعه مدار اصلی بر عهده نیروی انسانی، دانش و فناوری‌های داخلی و به طور کلی دانشگاه‌ها است.
وی با اشاره به رویکردهای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی، رویکرد دانش‌بنیان است. توسعه داخلی کشور که کانون آن دانشگاه‌ها هستند، ضامن اصلی بقای ماست و ما باید به صورت جدی به آن بپردازیم. امروز دیگر کسی به دانشگاه‌ها به عنوان یک مجموعه فیزیکی نگاه نمی‌کند بلکه همگان دانشگاه‌ها را به عنوان کانون‌های فکری و نقادی جامعه می‌دانند. جهانگیری ادامه داد: بنابراین انتظارمان از دانشگاه‌ها که مرکز نقادی و توسعه علم و فناوری کشور هستند آن است که نخبگان این مراکز علمی نسبت به مسائل پیرامون خود، جامعه و همچنین منطقه‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم و موقعیت جهانی ما بسیار حساس باشند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۷/۶/۲۰ -  شماره 4288
جستجو
جستجو
بالای صفحه