عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۱۴۹۱۷
فرمانده کل قوا: اجازه ندهید نفوذ دشمن اختلال ایجاد کند

اقتدار، دشمن را به عقب‌نشینی وا می‌دارد

گروه سياسي: فرمانده کل قوا در مراسم تحلیف و دانش ‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی حضور یافتند.

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای در شانزدهمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس ارتش را لباسی مبارک و افتخار آفرین نامیدند و با اشاره به سیاستهای شرارت بار استکبار برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه تأکید کردند: جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایستادگی در مقابل امریکا ثابت کرده است اگر ملتی از اخم و تشر زورگویان نترسد و به توانایی‌های خود اعتماد و اتکا کند، ابرقدرتها را به عقب نشینی و شکست می‌کشاند.
در ابتدای این مراسم که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر برگزار شد، حضرت آیت‌اله خامنه‌ای با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، به شهیدان سرافراز انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.
رهبر معظم انقلاب سپس از یگانهای مستقر در میدان سان دیدند. فرمانده کل قوا در این مراسم، حضور هزاران جوان رشید و مؤمن در دانشگاههای ارتش را موجب امیدواری بیشتر هر انسان خردمند به آینده ایران خواندند و افزودند: بار سنگین آینده‌ی روشن میهن عزیزمان بر دوش جوانان است و جوانان غیور ارتشی، یکی از بخش‌های مهم و حساس این مسئولیت را بر عهده دارند. ایشان ملت ایران را پرچمدار آزادگی و عدالت در جهان برشمردند و افزودند: نیروهای مسلح از چنین ملتی و چنین کشوری دفاع می‌کنند که باید این افتخار بزرگ را با همه وجود و با انگیزه‌های عمیق دینی و ملی ادامه دهند. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مردمان بسیاری که در کشورهای مختلف دوستدار عدالتند اما راهی برای ابراز عدالتخواهی و آزادی از چنگ استکبار ندارند، افزودند: در چنین دنیایی، جمهوری اسلامی و ملت ایران با زبان رسا و بدون هیچ پنهان کاری، ایستادگی خود را درمقابل ظلم و استکبار ابراز می‌کند و همین مسئله علت اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ملت بزرگ ایران است. حضرت آیت‌اله خامنه‌ای با اشاره به ناامنی و بی ثباتی در مناطق مختلف جهان بویژه منطقه غرب آسیا افزودند: استکبار و در رأس آن امریکای ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ایجاد جنگ‌های خانگی، افزایش و توسعه فجیع فعالیت‌های‌تروریستی و درگیری‌های منطقه‌ای می‌بینند و متأسفانه برخی کشورهای منطقه به آن‌ها کمک می‌کنند. رهبر انقلاب اسلامی جلوگیری از سربلند کردن یک قدرت اسلامی در منطقه را هدف امریکا و رژیم صهیونیستی خواندند و افزودند: آن‌ها می‌دانند که پیام جذاب اسلام دفاع از مستضعفین و محرومین است؛ بنابراین از شکل‌گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناکند.
حضرت آیت‌اله خامنه‌ای ایستادگی مقتدرانه جمهوری اسلامی در مقابل استکبار را موجب شکست عمده اهداف ظالمان جهانی در منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالم از این‌که ایران با اتکاء به خداوند و تکیه بر قدرت ملی، قدرتهای جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت زده‌اند و به این واقعیت اذعان می‌کنند. رهبر انقلاب اسلامی، تهدید و اخم و تشر و قدرت نمایی در حرف و سخن را روش عمده قدرتهای ستمگر برای‌ترساندن ملتها خواندند و تأکید کردند: اگر ملتی از این روشها نهراسید و با شجاعت و اعتماد و اطمینان به توانایی‌های خود در راه حق و عدالت حرکت کرد، ابرقدرتها را وادار به عقب نشینی و شکست می‌کند. ایشان جمهوری اسلامی را نمونه‌ای روشن از این واقعیت دانستند و خاطرنشان کردند: ۴۰ سال است ایران آماج خرابکاری‌های امریکا و همدستانش قرار دارد اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دلهای ملتها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه‌های امریکا را در منطقه به شکست کشانده است. رهبر انقلاب اسلامی، سوریه، عراق و لبنان را نمونه‌هایی از شکست توطئه‌های امریکا در منطقه خواندند و افزودند: اینها نشانه‌هايي از قدرت پروردگار و صدق وعده‌های الهی است که می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را نصرت می‌دهد و ثابت قدم می‌دارد.
فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان نیروهای مسلح را به افزایش روزافزون ابتکارات، آمادگی‌ها و توانایی‌ها در میدان‌های علمی، سازمانی، رزمی و پیشرفت‌های گوناگون توصیه کردند و افزودند: براساس آیه شریفه قرآن هرچه می‌توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار شما دشمن را می‌ترساند و به عقب نشینی وا می‌دارد. ایشان در بخش دیگری از سخنانشان همه مردم به ویژه جوانان را به مراقبت و جلوگیری از تأثیرگذاری وسوسه‌های دشمن در فضای عمومی زندگی توصیه کردند و افزودند: اجازه ندهید نفوذ دشمن درصفوف یکپارچه جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند. رهبر انقلاب تلاش‌های دشمنان در فضای مجازی و دیگر عرصه‌ها را مأیوسانه خواندند و افزودند: با وجود این دشمن به شدت در زمینه‌های مختلف فعال است که باید با هوشیاری، وحدت و تکیه بر خداوند در مقابل او ایستاد.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۷/۶/۱۹ -  شماره 4287
جستجو
جستجو
بالای صفحه