عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۱۲۴۰۶
چگونه نرخ تورم تک رقمی است و افزایش قیمت‌ها میلیونی؟

رشد۶۰ میلیون تومانی قیمت سانتافه در ۳ ماه!

شرکت کرمان‌ موتور قیمت محصولات خود را در مدت ۳ ماه تا ۵۹ میلیون تومان افزایش داد به طوری که در مورد سوناتا شاهد افزایش قیمت ۴۸ میلیون تومانی هستیم و قیمت سانتافه نیز ۵۹ میلیون تومان افزایش داشته است.

شرکت کرمان‌ موتور قیمت محصولات خود را از مهر امسال تا ماه جاری افزایش چشمگیری داده به طوری که در این مدت قیمت سوناتا ۲۰۱۷ با رشد ۴۸ میلیون تومانی به ۱۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سانتافه نیز با افزایش ۵۹ میلیون تومانی به ۲۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. کرمان‌ موتور در مهرماه قیمت النترا، سوناتا، توسان و سانتافه را افزایش داده بود و در آذرماه نیز قیمت سوناتا و سانتافه را مجدداً بالا برد. در جدیدترین قیمت‌‌گذاری این شرکت نیز در ماه جاری قیمت هیوندای I۲۰، النترا اکسنت، توسان، سانتافه و سوناتا افزایش یافته است. این تغییر قیمت‌ها در مهر ماه، ۷ آذر و ۱۱ آذر و همچنین در ماه جاری اتفاق افتاده است.
در این شرایط قیمت سوناتا ۲۰۱۷ در دی‌ماه نسبت به قیمت ۱۱ آذر ۲۹ میلیون تومان افزایش یافته و سانتافه ۲۰۱۷ نیز در این مدت رشد قیمت ۴۲ میلیون تومانی را تجربه کرده است. این در حالی است که با توجه به تعیین تکلیف تعرفه واردات خودرو و ثبت سفارش خودروهای وارداتی، فعالان بازار پیش‌بینی می‌کردند قیمت برخی خودروها روندی کاهش داشته باشد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در این مورد گفت: در حال حاضر قیمت سانتافه ۲۰۱۷ توسط کرمان‌موتور ۳۰۹ میلیون تومان تعیین شده که در واقع نوع ساده سانتافه است و این در حالی است که با محاسبه تعرفه ۹۵ درصدی و دلار ۴۳۵۰ تومانی، قیمت سانتافه فول مدل ۲۰۱۸ معادل ۲۸۵ میلیون تومان خواهد بود.
سعید مؤتمنی با بیان اینکه مشخص نیست دلیل این افزایش قیمت محصولات کرمان‌موتور چه چیزی بوده است، افزود: این اتفاق باعث تحریک بازار خواهد شد زیرا در شرایطی که انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار مطرح است، افزایش قیمت نمایندگی می‌تواند باعث به هم زدن تعادل بازار شود.
وی تصریح کرد: با توجه به از سرگیری ورود خودرو به کشور طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده و همچنین افزایش تنوع خودروهای قابل عرضه در بازار و اضافه شدن چند شرکت جدید در واردات محصولاتشان به ایران، پیش‌بینی‌ها مبنی بر تمایل فروشندگان به عرضه خودروهای وارداتی با سود کمتر و در نتیجه کاهش قیمت‌ها در بازار است. به گفته وی، قیمت سانتافه در حالی ۳۰۹ میلیون تومان تعیین شده که تا یک ماه پیش قیمت آن در بازار ۲۱۳ میلیون تومان بود و خریداران پول بیشتری بابت آن پرداخت نمی‌کردند. قیمت این خودرو در بازار پیش از افزایش قیمت اخیر حدود ۲۷۷ میلیون تومان بود.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ -  شماره 4130
جستجو
جستجو
بالای صفحه