عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۱۲۳۹۷
نماینده تهران در مجلس:

قطع بودجه نهادها نیازمند تصمیم حاکمیتی است

یك نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از نهادهای فرهنگی در کشور، زمانی افتخارشان این بود که از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کردند اما در حال حاضر ارقامی‌ که برای بودجه دریافت می‌کنند بسیار بالاست. قطع یا کاهش بودجه این نهادها، تصمیم گیری حاکمیتی را می‌طلبد.

غلامرضا حیدری،  در پاسخ به این پرسش که برخی موارد در بودجه شامل افزایش قیمت بنزین، عوارض خروج از کشور، حذف بیش از ۳۰ میلیون یارانه بگیر در کنار رشد بودجه برخی نهادهای خاص، موجب نارضایتی و اعتراضات مردمی شده است، آیا مجلس در بررسی بودجه به این نارضایتی‌ها توجه دارد؟ ، اظهار داشت: در حال‌ حاضر در مورد تغییر نرخ‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد زیرا تا زمان اعلام قطعی و تایید نهایی لایحه بودجه، فراز و نشیب‌های زیادی پیش رو داریم اما بنده معتقدم رویکرد افزایش قیمت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای درآمدی برای دولت، درست نیست.
وی افزود: این بحث تنها مربوط به بودجه سال ۹۷ نیست و سالیان سال است که مطرح است. این شکل از افزایش قیمت‌ها برای افزایش درآمد دولت یعنی دست بردن در جیب مردم و بیشترین صدمه را هم به اقشار ضعیف و آسیب پذیر که دارایی‌های ملکی و پس‌انداز دلاری ندارند، می‌زند. وی در مورد افزایش بودجه برخی نهادهای فرهنگی خاص که بودجه آنها از بودجه سازمان محیط زیست هم بیشتر شده است، گفت: بعضی از نهادهای فرهنگی در کشور، زمانی افتخارشان این بود که از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کردند اما در حال حاضر ارقامی‌ که برای بودجه دریافت می‌کنند بسیار بالاست. قطع یا کاهش بودجه این نهادها، تصمیم گیری حاکمیتی را می‌طلبد.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۶/۱۰/۱۲ -  شماره 4129
جستجو
جستجو
بالای صفحه