عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۱۲۳۹۱
«آشغال‌های دوست داشتنی» انصراف داد؛

فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

ترکیب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد و ابراهیم داروغه‌زاده دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر پایان انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه از میان ۶۷ فیلم سینمایی پس از یک ماه را اعلام کرد.

با توجه به ضعیف بودن این دوره از جشنواره که به روند مدیریت و تولید سینما در طول یک سال اخیر بازمی‌گردد، دبیر جشنواره برای دو فیلم استثاء قائل شده اما برای یک فیلم دیگر که مشکل مشابهی را داشت، همان استثناء را قائل نشد.«امپراتور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و «شعله ور» به کارگردانی حمید نعمت‌اله دو فیلمی هستند که در دوره پیشین توسط هیات داوران بررسی شدند و برای بخش جنبی انتخاب شدند و همین مسئله باعث شد این دو کارگردان از حضور در جشنواره انصراف بدهند و فیلم‌شان را بیرون بکشند. داروغه زاده احتمالاً با اختیارات دبیری این دو فیلم را به این بخش راه داده و فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» را که مشکل مشابهی داشت، بیرون گذاشت.
با این وجود، ابراهیم داروغه زاده در پاسخ به این موضوع اظهار کرد: «این دو فیلم به علت ناقص بودن در نسخه سال گذشته مجددا برای جشنواره امسال مورد بررسی قرار گرفت» و در این حالی است که شیخ طادی در دوره پیشین با نگارش نامه سرگشاده خطاب به رئیس وقت سازمان سینمایی رسماً از حضور در جشنواره انصراف داده بود. در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، بخش نگاه نو و اغلب بخش‌‍‌های جنبی وجود ندارد و و به نظر می‌رسد با کوچک‌سازی جشنواره کوشیده شده تا ترکش‌های کمتری از مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور سراغ مدیران سینمایی بیاید.
* انصراف «آشغالهای دوست داشتنی»
روابط عمومی فیلم سینمائی «آشغال‌های دوست داشتنی» اعلام کرد: این فیلم از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد.در این بیانیه آمده است: وقتی علیرغم تلاش برای اکران فیلم در پائیز متوجه شدیم که باید زمان بیشتری صبر کنیم تا زمان مناسب اکران فرا برسد، تصور کردیم شاید بشود از فرصت جشنواره برای دیده شدن فیلم توسط مردم و اهالی رسانه استفاده کنیم و به همین دلیل فرم شرکت در جشنواره را برای پنجمین بار پر کردیم.اکنون با توجه به اینکه «آشغالهای دوست داشتنی» از ابتدا بیشتر سودای اکران داشت تا سودای سیمرغ و با توجه به شرایط موجود، تصمیم گرفتیم برای دوری از حواشی جدید، از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف دهیم.«آشغالهای دوست داشتنی» فیلمی برای همه مردم ایران با هر عقیده و مرام است که امیدواریم به زودی در فضائی آرام شاهد اکران آن باشیم.از طرف عوامل فیلم سینمائی «آشغالهای دوست داشتنی»
* براساس کیفیت آثار و تجمیع آرا
در این باره همچنین،‌ کارگردان زیر سقف دودی گفت: آثار بخش سودای سیمرغ با نظر هیات داوران انتخاب شده‌اند و ممکن است هر فرد نظری داشته باشد اما قضاوت اصلی زمانی است که فیلم در جشنواره اکران شده و همه آن را ببینند. پوران درخشنده در خصوص دلیل انصراف آشغال‌هاي دوست داشتنی گفت: ما هم تازه با خبر شدیم و به همین دلیل نامی از این فیلم در جشنواره فجر امسال نخواهد بود.وی درباره رد شدن فیلم‌هاي درخونگاه، سراسر شب و آستیگمات اشاره کرد: این آثار هم مورد داوری قرار گرفتند و نتوانستند نظر مثبت هیات انتخاب را جذب کنند. وی افزود:‌ هر فرد سلیقه‌هاي مختلف خود را دارد. بحث جشنواره بحث سلیقه‌اي نیست بلکه بحث‌های اصول و مسائل مهم اجتماعی است. از نظر من برخی موضوعات در آثار دیده شدند که تصمیم گرفتیم در جشنواره حاضر باشند و مردم بهتر و بیشتر با آنها آشنا شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۶/۱۰/۱۱ -  شماره 4128
جستجو
جستجو
بالای صفحه