عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۱۲۳۶۰
از اکران نشدن «عصبانی نیستم» تا تأثیر زلزله بر گیشه سینما

سالن‌های سینما خالی شد

گروه فرهنگ وهنر: علیرغم تمایل نشان ندادن مخاطبان سینما به فیلم‌های در حال اکران، دو فیلم کمدی همچنان جزو پرفروش‌ها هستند.

هفته گذشته در روزهای پایانی هفته، تهران با بحران زلزله مواجه شد و سینماهای شهر نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتند. علاوه بر آن در روزهای پیشین نیز به دلیل آلودگی هوا، تعطیلی مدارس و پنج‌شنبه شب گذشته نیز که همزمان با شب یلدا شده بود باعث شد تا سینماها رونق چندانی نداشته باشند. اتفاق مهمتر در هفته گذشته اما اکران نشدن فیلم «عصبانی نیستم» بود که علیرغم ثبت قرارداد و برنامه‌ریزی برای اکران و مراسم اکران خصوصی با حضور بازیگران برای چندمین بار به تعویق افتاد.
* پیشتازی کمدی‌ها ادامه دارد
علیرغم رکودی که بر سینماها حاکم بود، دو فیلم کمدی روی پرده همچنان بیشترین فروش را داشتند. «خالتور» ساخته آرش معریان و «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی همچون هفته‌های گذشته با استقبال مخاطبان روبه رو بودند.  «خالتور» با یک ماه اکران تا به حال بیش از ۶ میلیارد فروخته و «آینه بغل» نیز در دومین هفته اکرانش نزدیک به ۵ میلیارد فروش داشته است.
* میلیاردی‌ها و روندی که رشد نکرده
روند فروش «قاتل اهلی» همچون هفته گذشته با شیب نسبتا کندی ادامه داشته و این اثر مسعود کیمیایی تا کنون به رقم فروش ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است.دیگر فیلم میلیادری گیشه «ثبت با سند برابر است» است که فروش آن نیز تحت تاثیر اتفاقات اخیر قرار گرفت. این فیلم بهمن گودرزی نیز نسبت به هفته قبل‌تر فروش کمتری داشت و تا به حال در تهران رقم ۱ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان فروخته و فروش فیلم در شهرستان ها  به ۸۲۰ میلیون تومان شده است. این فیلم در کل به فروش ۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون تومان رسید.
* تلاش برای میلیاردی شدن
«آذر» اما همچنان درتلاش برای رسیدن به فروش یک میلیارد تومان است، اولین فیلم محمد حمزه‌ای که تهیه‌کنندگی‌اش بر عهده نیکی کریمی است تا کنون ۶۸۰ میلیون تومان فروخته است و بعید است در ه ادامه هم  بتواند رشد قابل توجهی در فروش را طی کند.اوضاع فروش دو فیلم سینمای کودک که روی پرده هستند،همچون هفته گذشته چندان امیدوار‌کننده به نظر نمی‌رسد، البته که درباره این دو فیلم نیز نباید تاثیر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا را نادیده گرفت.همچنین فروش یک فیلم جدید «خانه کاغذی» مهدی صباغ‌زاده که از هفته گذشته اکرانش را آغاز کرده نیز ۲۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.فیلم‌های «آپاندیس» ۲۶ میلیون، «حریم شخصی» ۱۴۴میلیون و «فهرست مقدس» ۴۴ میلیون تومان فروش داشته‌اند. همچنین فروش فیلم «وقتی برگشتم» به ۲۵۰ میلیون و «غیرمجاز» به ۳۴۰ میلیون تومان رسید.
* اینجا مافیا تصمیم می‌گیرد
مجری طرح فیلم حریم شخصی معتقد است؛ قبل از مواجهه مخاطبان با یک فیلم، سینماداران تقدیر آن فیلم را رقم زده و مشخص می‌کنند چقدر باید بفروشد یا نفروشد.امیر ساعتچی‌فر با اشاره به آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: بسیاری از مخاطبانی که در اکران‌های مردمی ما را می‌بینند یا به طریق مختلف با ما در تماس هستند به تعداد کم سانس‌های فیلم حریم شخصی اعتراض کرده و معتقدند فرصت بسیار کمی برای خرید بلیت این فیلم وجود دارد.وی گفت: ‌ما به سیستم مافیای اکران وصل نیستیم و خودمان به صورت مستقل عمل کرده‌ایم. از طرفی دیگر فیلم را به پخش‌کننده‌های حال حاضر ندادیم و خودمان آن را در سینما‌ها پخش کردیم. به دنبال این تصمیم قطعاً یکسری از روابط و رانت‌ها را با صاحبان سالن‌های سینمایی از دست دادیم. به همین دلیل بعضی سینماداران دوست ندارند فیلم حریم شخصی فروش خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: من معتقدم که رانت و مافیا در بحث اکران وجود دارد. طبیعی است وقتی من به عنوان پخش‌کننده؛ سالن سینما هم دارم، فیلمی را نمایش می‌دهم که سهم بیشتری در آن به عنوان پخش‌کننده دارم.در دوره‌ای تهیه‌کنندگان مشخص می‌کردند چه فیلمی ساخته یا اکران شود ولی چند سالی است که سینماداران و مدیران سالن‌های سینمایی تعیین می‌کنند چه فیلم‌هایی ساخته شده و و اکران یا حتی پرفروش شوند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۶/۱۰/۴ -  شماره 4124
جستجو
جستجو
بالای صفحه